Sunet

Ghid pentru probleme legate de calitatea sunetului

Acest ghid porneste de la premiza ca sistemul de sunet al calculatorului dumneavoastra functioneaza normal, si ca ati rulat cu success Audio Tuning Wizard. Pentru a rula Audio Tuning Wizard, apasati butonul din dreapta al mouse-ului cand cursorul se afla pozitionat deasupra tastelor telefonului X-Lite, si selectati Audio Tuning Wizard.

Exista mai multe lucruri care pot influenta calitatea sunetului atunci cand folositi X-Lite. Dintre acestea mentionam : largimea de banda disponibila , banda garantata , calitatea echipamentelor de retea folosite, calitatea castilor si a microfonului etc. Unele dintre problemele pe care le puteti intampina sunt prezentate mai jos impreuna cu sfaturi utile ce va vor ajuta sa le eliminati sau macar sa le minimizati efectul.

Sunetul se aude prost atunci cand interlocutorul vorbeste mai tare

Acesta este un simptom al supra-modulatiei. Pentru a remedia aceasta problema rugati interlocutorul sa micsoreze volumul microfonului tragand in jos de slider-ul asociat microfonului, aflat pe telefon si/sau sa modifice castigul microfonului (gain).

Sunetul contine un zgomot de fond deranjant

Un zgomot puternic de fundal poate fi datorat nivelului setat pentru silence threshold. Rugati interlocutorul sa ruleze din nou Audio Tuning Wizard pentru a seta acest parametru.

Interlocutorul va aude cu intermitente dar dumneavoastra il auziti bine

Acest lucru poate fi cauzat de faptul ca aveti o conexiune de Internet asimetrica, adica mai multa banda pentru download si mai putina pentru upload. In aceste conditii puteti folosi un alt codec pentru compresie audio care foloseste mai putina banda, de exemplu GSM.

Calitate proasta a sunetului

O calitate slaba a sunetului poate fi datorata unor probleme cu conexiunea la Interne t, sau unor probleme legate de functionarea placii de retea. Printre cauzele posibile care conduc la o calitate scazuta a sunetului pot fi:

  • Pierderea de pachete in reteaua IP (packet loss). Verificati performanta retelei, latenta, si viteza reala a conexiunii. O latenta mai mica de 200 de millisecunde ar trebui sa fie suficienta pentru o calitate buna a sunetului. Latenta se poate determina prin intermediul comenzii ping.
  • Placile de retea pot avea si ele probleme de performanta. Asigurati-va ca folositi ultimele drivere aparute.

Sunetul contine ecou

Urmatoarele sfaturi va pot fi utile daca auziti ecou in timpul conversatiei:

  • Puteti incerca sa folositi casti si microfon pe USB, trecand astfel peste sistemul de sunet al calculatorului.
  • Verificati sa nu fie bifata casuta Mute aflata in dreptul microfonului din Windows audio controls. La configurarea sunetuli , est e util sa verificati si setarile legate de volum din Control panel.
  • Veti auzi ecou daca sunetele venite din casca ajung in microfon. Incercati sa tineti microfonul mai departe de casca.
  • Volumul microfonului poate fi prea mare sau amplicatorul este pornit din setarile audio generale ale sistemului de operare .

Interlocutorul nu va aude desi dumneavoastra il auziti

Unele telefoane IP nu respecta "Reverse UDP Mapping Rules", ceea ce poate cauza sunet doar intr-o singura directie. Incercati sa sunati din nou dupa ce ati facut urmatoarea setare:

  • Menu -> Advanced System Settings -> RTP Settings -> Obey Reverse UDP Mapping Rules: No

Log-ul de diagnosticare

X-Lite scrie loguri pentru diagnosticare intr-un fisier de log. Puteti vizualiza acest fisier apasand pe tasta F9. Continutul sau este destul de criptic dar, daca aveti probleme s-ar pute a sa fie nevoie sa ni-l trimiteti pentru a va putea ajuta.

Noutati

30-11-2050 :

Conturi Prepaid
Valabilitatea conturilor prepaidafla mai multe

07-10-2007 :

Smartcall News
Noile tarife Smartcall: (deschide lista cu toate tarifele)

1.9 centi/min - 1 cent/minut seara Romtelecom Bucuresti

2 centi/min - 1.6 centi/minut seara Romtelecom Interurban

9 centi/min in retelele mobileafla mai multe

Vezi toate noutatile